Kraków wprowadza Scholario – rewolucyjna aplikacja do wsparcia emocjonalnego uczniów!

Kraków wprowadza Scholario – rewolucyjna aplikacja do wsparcia emocjonalnego uczniów!

W dobie wzrastającej troski o zdrowie psychiczne młodych ludzi, do szkół wkracza nowoczesna technologia, by wspierać rozwój emocjonalny uczniów. Innowacyjna aplikacja, skierowana do młodzieży powyżej 13 lat, jest częścią pilotażowego programu, który umożliwia anonimowe wyrażanie uczuć. To cyfrowe narzędzie, wykorzystujące sztuczną inteligencję, nie tylko zbiera dane dotyczące emocji, ale także dostarcza nauczycielom i dyrektorom cennych informacji, które mogą pomóc w lepszym zaspokajaniu potrzeb uczniów.

Przełomowa inicjatywa w Krakowie

Kraków stawia na innowacje w edukacji, wprowadzając aplikację Scholario. Dr inż. Wojciech Komnata, prezes firmy technologicznej Mentalio, zaprezentował ten projekt jako wyjątkowy na tle całego kraju. Według wiceprezydent miasta, Marii Klaman, program harmonizuje z priorytetami Ministerstwa Edukacji Narodowej na rok szkolny 2025/2026, kładąc nacisk na profilaktykę zdrowia psychicznego i bezpieczeństwo cyfrowe młodzieży.

Anonimowość jako podstawa

Jednym z głównych atutów aplikacji Scholario jest zapewnienie pełnej anonimowości danych uczestników. Uczniowie mogą otwarcie dzielić się swoimi emocjami bez obaw o ujawnienie tożsamości. Takie podejście ma na celu stworzenie zaufanej przestrzeni do wyrażania przeżyć, co jest kluczowe dla budowania pozytywnych relacji w szkole.

Wsparcie specjalistów

Tworzenie aplikacji Scholario odbywało się przy współpracy zespołu ekspertów z Oddziału Klinicznego Psychiatrii Dorosłych, Dzieci i Młodzieży Szpitala Uniwersyteckiego, kierowanego przez dr. hab. n. med. Macieja Pileckiego. Według dr. Pileckiego młodzież często zmaga się z trudnościami zarówno w domu, jak i w szkole. Narzędzie takie jak Scholario może znacząco poprawić dobrostan uczniów, umożliwiając szybszą reakcję szkół na potrzeby emocjonalne swoich podopiecznych.

Korzyści dla placówek edukacyjnych

Aplikacja umożliwia nauczycielom wgląd w ogólny stan psychiczny klas, co pozwala na lepsze dostosowanie metod nauczania i interwencji do aktualnych potrzeb uczniów. Dyrektorzy szkół z kolei zyskują narzędzie do monitorowania stanu emocjonalnego młodzieży, co jest wartościowe przy planowaniu strategii wsparcia i rozwoju.

Podsumowując, aplikacja Scholario stanowi nowoczesne rozwiązanie, które może zrewolucjonizować podejście do zdrowia psychicznego w polskich szkołach. Jej wdrożenie stwarza szansę na kreowanie bardziej wspierającego i bezpiecznego środowiska dla młodzieży, co może przynieść wymierne korzyści zarówno uczniom, jak i całej społeczności szkolnej.