Nowa jezdnia na ul. Okulickiego w Krakowie – zmiany w organizacji ruchu już obowiązują

Nowa jezdnia na ul. Okulickiego w Krakowie – zmiany w organizacji ruchu już obowiązują

W krakowskiej Nowej Hucie zaszły znaczące zmiany w organizacji ruchu drogowego, które weszły w życie od 19 września. Nowa jezdnia o długości około 500 metrów została oddana do użytku, łącząc most na Dłubni z ul. Petofiego. To strategiczne połączenie w przyszłości stanie się północnym pasem ul. Okulickiego, kierując ruch dwoma pasami w stronę centrum Krakowa. Tymczasowo jednak, z powodu trwających prac budowlanych, ruch odbywa się jednym pasem w obu kierunkach.

Dojazd do ul. Nowolipki

Kierowcy nadal mogą dojechać do ul. Nowolipki, korzystając z istniejącego odcinka ul. Okulickiego, począwszy od skrzyżowania z ul. Łowińskiego. Ta część drogi pozostaje dostępna, co ułatwia poruszanie się po okolicy podczas trwających prac.

Budowa drogi ekspresowej S7

Zmiana organizacji ruchu jest częścią szerszego projektu – budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Widoma–Kraków. Pierwsza część tej inwestycji, obejmująca 13,3 km od węzła Widoma do Mistrzejowic, została oddana do użytku w grudniu 2024 roku. Obecnie trwa intensywna budowa kolejnych 5 km trasy. Projekt obejmuje także konstrukcję 29 obiektów inżynieryjnych, takich jak mosty, wiadukty i estakady.

Harmonogram dalszych prac

Zakończenie prac na odcinku pomiędzy węzłami Grębąłów a Nową Hutą jest planowane na koniec 2025 roku. Jednocześnie otwarcie węzła Mistrzejowice przewidziane jest na drugą połowę 2026 roku. To kluczowe wydarzenie zakończy budowę IV obwodnicy Krakowa, co znacząco usprawni komunikację drogową w regionie.

Zmiany te są nie tylko istotne dla lokalnej infrastruktury, ale również przyczynią się do poprawy jakości życia mieszkańców poprzez ułatwienie przemieszczania się i redukcję korków.