Nowe wyzwania na węźle Straszewskiego – Piłsudskiego: II etap modernizacji rusza!

Nowe wyzwania na węźle Straszewskiego – Piłsudskiego: II etap modernizacji rusza!

Intensywna modernizacja kluczowego węzła komunikacyjnego na skrzyżowaniu ulic Straszewskiego i Piłsudskiego rozpoczęła się w sobotę, 27 września. To oznacza znaczące ograniczenia w ruchu zarówno dla samochodów, jak i komunikacji publicznej w tym rejonie.

Prace budowlane i ich wpływ na ruch lokalny

Modernizacja obejmuje rozbiórkę nawierzchni na ulicy Piłsudskiego, co skutkuje zamknięciem odcinka od przystanku „UJ/AST” aż po skrzyżowanie z ulicą Straszewskiego. Dodatkowo, cały odcinek ulicy Straszewskiego został wyłączony z ruchu pojazdów. Z myślą o lokalnych przedsiębiorcach i mieszkańcach, wprowadzono cztery specjalne miejsca postojowe, po dwa z każdej strony ulicy, aby ułatwić realizację dostaw. Mieszkańcy mogą korzystać z chodnika po nieparzystej stronie ulicy Piłsudskiego, jednak został on zwężony do dwóch metrów, podczas gdy chodnik po przeciwnej stronie został zamknięty.

Komunikacja miejska poddana zmianom

Zmiany w ruchu drogowym wpłynęły również na organizację krakowskiej komunikacji miejskiej. Wiele linii tramwajowych i autobusowych kursuje teraz trasami objazdowymi lub zostało zawieszonych. Wprowadzono alternatywy dla pasażerów, by zminimalizować niedogodności.

Zmiany w liniach tramwajowych

Tramwajowa linia numer 1 kursuje zmienioną trasą: „Salwator” przez ulicę Kocmyrzowską do „Jarzębiny”. Linie numer 2, 6, 16, 17, 19, 44 i 49 zostały zawieszone. Linia numer 4 obsługuje trasę między „Bronowice Małe” a „Zajezdnia Nowa Huta”, a przystanki przy „TAURON Arena Kraków Wieczysta” są nieczynne.

Linie numer 5 i 9 omijają przystanki przy „TAURON Arena Kraków Wieczysta”, kontynuując kursy innymi trasami. Linia numer 8 prowadzi przez ulicę św. Gertrudy i ulicę Karmelicką do „Bronowice Małe”. Linia 10 oraz linie 13, 14 i 18 również realizują przemodelowane trasy, utrzymując dotychczasową częstotliwość przejazdów.

Zmiany w liniach tramwajowych nocnych

Linia nr 62 kursuje zmienioną trasą z „Czerwone Maki P+R” do „Plac Centralny im. R. Reagana”. Linia nr 64 została zastąpiona przez linię nr 664, a linia nr 69 łączy „Nowy Bieżanów P+R” z „Górka Narodowa P+R”.

Zmiany w trasach autobusowych

Linie autobusowe również doświadczyły zmian. Linie numer 124 i 424 obsługują trasę z „Os. Podwawelskie” do „Ugorek” przez ulicę Konopnickiej oraz aleję Krasińskiego, omijając przystanki „Teatr Bagatela” i „UJ/AST”.

Linie numer 152 i 502 kursują zmienionymi trasami, nie obsługując przystanków na ulicy Basztowej oraz alei Mickiewicza. Linie 601 i 611 kontynuują jazdę objazdową trasą do „Mydlniki Wapiennik P+R”.

Ważność biletów okresowych

Pasażerowie z biletami okresowymi na linie numer 2, 6, 8, 10, 13, 14 i 20 mogą korzystać z nich na zmienionych trasach tych linii. Bilety na linię numer 2 są ważne także w tramwajach numer 76 oraz autobusach linii 124/424. Podobnie, bilety na linię numer 6 są honorowane w autobusach linii numer 706, a bilety na linię numer 13 są ważne w tramwajach numer 8 i 24. Bilety okresowe na linię numer 20 zachowują ważność na wybranych odcinkach tramwajowych oraz autobusowych.

Przez najbliższy czas zarówno mieszkańcy, jak i osoby odwiedzające Kraków muszą przygotować się na znaczące utrudnienia w ruchu. Wprowadzone zmiany mają jednak na celu modernizację infrastruktury, co w przyszłości przyniesie korzyści w postaci poprawy warunków komunikacji w tym istotnym rejonie miasta. Zachęcamy do regularnego sprawdzania aktualizacji dotyczących tras i rozkładów jazdy, by jak najlepiej dostosować się do nowej organizacji ruchu.

Źródło: Urząd Miasta Krakowa